Annies kakor

Kakor och karameller / 08 Augusti, 2013 - 19:52 / Kakor

 
 
 
Det var ett tag sen jag uppdaterade men har jobbat ofantligt mycket den senaste tiden. Men i söndags hann jag med att baka dessa söta små kakor, som liknar hamburgare fast väldigt mycket sötare. Eftersom jag älskar kokos och jordgubbar är detta en perfect match. Och dom är jättesöta att titta på!
Anledningen till att dom heter Annies kakor, är på grund av min kusin Annie som för inte så längesen upptäckte att hon är glutenintolerant. Jag tycker så synd om henne att hon inte kan äta alla de smarriga bakverk jag lägger upp här så detta inlägget är tillägnat henne. Helt glutenfira kakor. Hoppas du gillar dem Annie! <3 
 
 
Kakor
3 äggvitor
2 dl strösocker
7 dl kokos
 
Fyllning
50 g färskost
25 g smör, rumsvarmt
1 dl florsocker
 rivet skal av ½ citron
2 dl jordgubbar
 
Gör så här:
1. Sätt ugnen på 175 grader. Rör ihop äggvitor, socker och kokos.
2. Rulla till små bollar och lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Platta till bollarna till runda kakor. Grädda dem mitt i ugnen i ca 10 min. Låt kakorna svalna på ett ugnsgaller.
3. Rör ihop färskost, smör, florsocker och citronskal till en slät smet.
4. Skiva jordgubbarna tunt. Bred fyllningen på undersidan av två kakor. Lägg även skivade jordgubbar på den ena kakan. Sätt ihop kakorna. 
 
 
 
Mums till kaffe eller te! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: