Tebjudning

Kakor och karameller / 20 Maj, 2013 - 18:32 / Kakor

Igår invigde jag våren med att hålla min årliga tebjudning. Detta är tredje året i rad och det är mycket uppskattat hos vännerna! Förberedde hela veckan med att baka, köpa atteraljer till cakepopsen och planera dukningen. 
Hade sett fram emot att göra cakepops så länge, men när det väl kom till kritan förstod jag varför det ännu inte blivit lika populärt som cupcakes. De är grymt svåra att göra! För det första måste degen bli perfekt och är det för varmt i rummet (som det var igår) så håller sig inte kakan på klubbpinnen utan åker rätt igenom. Så mina fick bli "sittande" cakepops, men är ändå ganska nöjd för att vara första gången. 
Tebjudningen höll tema "50-tal" så alla kom i klänning eller kjol. Jag bar min underbara, vita 50-tals klänning med spets, och hade gjort en riktigt klassisk håruppsättning. Jag toppade det med ett par höga, vita skor :)
 
De andra kakorna som det bjöds på var bland annat: kokosdrömmar, gaffelkakor, havreflarn och hallongrottor (alla hembakade såklart), som jag placerade ut på min underbara, något tidiga födelsedagspresent: ett rosa kakfat från Pip Studio, som är ett av mina favoritmärken när det gäller serviser. 
Dagen till ära bjöd jag på mitt underbara svarta te "Sweet Shanghai" från James The Merchants i Saluhallen. 
James är en liten tehandel i Lunds saluhall, som har de mest fantastiska tesorter. Om ni någonsin är i Lund tipsar jag er att gå dit och köpa en rykande varm kopp te. Finns inget bättre!
 
Tebjudingen blev mycket lyckad och gästerna var glada och belåtna! Det var jag också! 
 
Cakepops formade som chokladbollar, turkosa cupcakes och roséhjärtan. 
 
 
 
Jag brukar ibland relatera mig själv med min häst: "Vägen till mitt hjärta går genom min mage." 
 
 
Mumsig cupcake-cakepop!
 
Jag med några av mina gäster <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: